نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

درباره حاشیه های انتقال لوئیز سوارز به اتلتیکومادرید | در انتظار انتقام از بارسا

  • کد خبر: ۴۵۲۵۸
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
درباره حاشیه های انتقال لوئیز سوارز به اتلتیکومادرید | در انتظار انتقام از بارسا
بهترین تعبیر بعد از ورود سوارز به اتلتیکومادرید متعلق به دیگو کاستا بود: «عالی شد. از این به بعد یکی از ما گاز می‌گیرد و دیگری لگد پرت می‌کند.» دو مهاجم بداخلاق و پرحاشیه حالا باید زیرنظر یکی از خشن‌ترین مربیان اروپا کار کنند.
محمد امیر پور | شهرآرانیوز؛ همان روزی که در کنفرانس مطبوعاتی خداحافظی‌اش نشست و شروع به اشک ریختن کرد، می‌شد فهمید ستاره اروگوئه‌ای تصمیمش را برای انتقام گرفته است. سوارز هر چیزی را که در زندگی‌اش می‌خواست به دست آورده بود. وقتی داستان عشق آتشینش به سوفیا در پانزده سالگی که شبیه افسانه‌های عاشقانه است، بدانید، متوجه می‌شوید برای سوارز هیچ دیواری آن‌قدر بلند نیست که جلویش را بگیرد. آن روز‌ها دیوار بلند فقر مانع از این نشد که پسرکی که برای پول درآوردن رفتگری می‌کرد، در عشقش به دختر ثروتمند یکی از محله‌های مونته‌ویدیو ناکام بماند و این روز‌ها هم بعید است دیوار بلند سی و سه سالگی مانعش شود که فوتبالش را به پایان برساند.
 
حتی اگر دوستانش در بارسلونا چنین نظری داشته باشند و او را به همین بهانه از باشگاه بیرون بیندازند، سوارز برای اثبات اشتباه آن‌ها تنها به چنددقیقه فرصت در زمین فوتبال نیاز دارد. مثل دیدار اتلتیکومادرید و گرانادا که در ۲۰ دقیقه آخر وارد زمین شد و با زدن ۲ گل و دادن یک پاس گل با عنوان بهترین بازیکن زمین بیرون آمد. ستاره اروگوئه‌ای تنها چند روز بعد از اشک ریختن در کنفرانس مطبوعاتی خداحافظی از بارسلونا، در ورزشگاه متروپولیتانو همه‌چیز را به آتش کشید تا منتظر انتقام از بارسلونا بماند و ثابت کند حتی دیوار سی و سه سالگی هم آن‌قدر بلند نیست که او نتواند از بالایش عبور کند.


 

مقصر پنهان...

بعد از اعلام نیاز نداشتن بارسلونا به او، اول شایعه انتقالش به یوونتوس مطرح شد و کار‌ها به قدری زود جلو رفت که سوارز در آزمون زبان ایتالیایی در این کشور هم شرکت کرد و البته معلوم شد جواب سؤال‌ها را هم داشته، چون خیلی زودتر از موعد مقرر برای امتحان جلسه را ترک کرده بود؛ اما در نهایت این دیگو سیمونه و اتلتیکومادرید بودند که یکی از بهترین گلزنان فوتبال اروپا را بدون هیچ هزینه‌ای به تیمشان آوردند.
 
جواب این سؤال که مقصر جدایی سوارز چه کسی بود؟ هنوز در ابهام است. رسانه‌ها اول به سمت رونالدو کومن نشانه‌گیری کردند؛ اما مرد هلندی در مصاحبه‌ای گفت: من آدم بد این ماجرا شدم. پیش از آنکه من با باشگاه قرارداد ببندم، آن‌ها بخشی از تصمیم‌ها را گرفته بودند و سوارز قرار بود جدا شود. این یعنی مقصر اصلی جدایی سوارز، مدیریت باشگاه و شخص بارتومئو است. خب، همه از روابط بد و سرد بین لیونل مسی و بارتومئو باخبر هستند. مدیر باشگاه هم برای کیش دادن به ستاره بارسلونا، برنامه‌ای ریخته بود تا صمیمی‌ترین دوست مسی را از باشگاه حذف کند. اتفاقی که البته واکنش لئو مسی را هم برانگیخت و گفت رفتار بارسلونا در شأن بازیکنی مثل سوارز نبود. از خطرناک‌ترین مثلث هجومی جهان در سال ۲۰۱۵ که فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد، تنها بخش «ام» باقی مانده است. لیونل مسی حالا باید به تنهایی جای خالی نیمار و سوارز را پرکند.


 

سوارز دورریختنی بود؟

لوئیز سوارز در مجموع ۶ فصل رؤیایی را در بارسلونا پشت سر گذاشت. سال اول ۱۶ گل برای کاتالان‌ها زد. در فصل دوم رؤیایی‌ترین سال را پشت سر گذاشت و ۴۰ گل زد. سال سوم را با ۲۹ و سال چهارم را با ۲۵ گل و سال پنجم را با ۲۱ گل زده تمام کرده بود؛ اما در فصل گذشته که سال آخر سوارز هم محسوب می‌شود، ۱۶ گل زد. درست مثل اولین فصلی که لباس بارسلونا را پوشید؛ اما واقعا سوارز افت کرده بود؛ جوابش یک نه بزرگ است.
 
ستاره اروگوئه‌ای در فصل گذشته با یک مصدومیت دست‌وپنجه نرم کرد که او را چندهفته‌ای از ترکیب اصلی خارج کرد. سوارز سال گذشته ۲۲ بار بازی کرد و ۱۶ گل زد که این آمار برای هیچ مهاجمی در اروپا ضعیف یا ناامیدکننده نیست. آن هم در حالی که بدانیم آنتوان گریزمان، ستاره موردعلاقه بارتومئو، که بیش از ۱۸۰ میلیون یورو خرج آمدنش به بارسلونا شد، سال گذشته ۳۱ بار برای بارسلونا توی زمین رفت و فقط ۹ گل زد.
 
آمار‌ها هیچ وقت دروغ نمی‌گویند. اعداد سرراست‌ترین و دقیق‌ترین اطلاعات را منتقل می‌کنند و برای همین باید گفت لوئیز سوارز حتی در سی و سه سالگی هم نشانه‌هایی از افت یا ضعف در زمین مسابقه نشان نداده بود که شایسته چنین برخوردی باشد. شاید برای کسی که ۱۲۷ گل در لباس بارسلونا در لالیگا برای تیمش زده، این نوع خداحافظی خیلی تلخ باشد. برای همین هم نتوانسته بود جلوی بغضش را بگیرد یا وقتی در هفته اول و از دقیقه ۷۰ مسابقه وارد زمین شد، طی ۲۰ دقیقه چنان آتش‌بازی راه انداخت که در پایان دیدار اتلتیکومادرید و گرانادا بهترین بازیکن زمین شود.


سمی‌ترین زوج لالیگا!

بهترین تعبیر بعد از ورود سوارز به اتلتیکومادرید متعلق به دیگو کاستا بود: «عالی شد. از این به بعد یکی از ما گاز می‌گیرد و دیگری لگد پرت می‌کند.» دو مهاجم بداخلاق و پرحاشیه حالا باید زیرنظر یکی از خشن‌ترین مربیان اروپا کار کنند.
 
ترکیب دونفره کاستا – سوارز می‌تواند برای هر خط دفاعی یک نفرین باشد. مهاجمانی که سبک‌بازی‌شان براساس کار کردن روی اعصاب و روان مدافعان حریف است. رونمایی از خشن‌ترین خط حمله اروپا فعلا که نتیجه داد و در هفته اول شاگردان سیمونه با ۶ گل از روی گرانادا عبور کردند.
 
دیگو سیمونه بعد از پایان مسابقه از علاقه‌اش به سوارز گفت. از این گفت که ۶ سال پیش هم او را می‌خواست؛ اما او ترجیح داده بود به بارسلونا برود. اینکه حالا با وجود مهاجمی مثل سوارز به تیم بهتری تبدیل شده‌اند. رسانه‌های اسپانیایی هم بعد از این نمایش شاهکار برای تیم سیمونه تیتر زدند: «اتلتی دندان کاشت!» سرنوشت حالا سوارز را به شهر مادرید کشاند و همه منتظر تقابل بارسلونا و اتلتیکومادرید در لالیگا هستند.
نمایشی که می‌تواند به جنگ دونفره‌ای بین لوئیز سوارز و تمام بارسلونا غیر از لیونل مسی تبدیل شود. آخرین جمله سوارز در کنفرانس مطبوعاتی پیش از اشک ریختن این بود: «به من گفتند ماندنت در بارسا به ضرر لیونل مسی است.» حالا او منتظر فرصتی است تا به همه دنیا بگوید جدایی او هم به ضرر بارسلونا بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->